Pages

dilluns, 1 d’abril del 2013

Video Bous-Vèrtic + Crònica Setmana Santa



Segurament la majoria dels que passeu per aquí ja l'haureu vist a hores d'ara, però bé, no podia deixar passar l'oportunitat de fer-me veure una miqueta més...sobretot si és sota l'òptica dels NamussFilms. En Jon i en Gerard no només van captar i  ajuntar un conjunt de bones imatges i plans, sinó que han aconseguit transmetre les impressions, objectius i mentalitat d'una persona (en aquest cas un servidor molt afortunat) en un sol video de poc més de 6 minuts i amb pocs dies de gravació. Per mi va ser una sort poder col·laborar en aquest projecte i a dia d'avui encara em sorprenc del resultat. Així doncs, he de donar les gràcies a en Jaume per idear el projecte, i també a Vèrtic i les marques col·laboradores (Edelrid-Vaude, Tenaya i Gárgola) per la part que els toca, un plaer!

En aquest cas no es tracta ni d'un gran escalador, ni d'un personatge famós ni de res extraordinari, així que penso que encara té més mérit treure algo productiu ( Imagineu les vegades que han hagut de tallar el vídeo i reajuntar-lo perquè no es veiés com m'anava agafant a cada cinta per no caure...jeje). En el meu cas mai havia grabat un vídeo d'aquestes característiques i és un "curro", la veritat és que amb els companys de NamussFilms tot es va fer molt fàcil i va anar rodat. Merci cracks!!!

El vídeo també està al youtube (canal de Vèrtic)



SETMANA SANTA 2013: CRÒNICA

Després de sol·lucionar un petit problema al turmell, que no m'ha permès fer bloc, al final he pogut escalar més del que em pensava i hem passat uns dies molt fanàtics. Motivats!!!

Aquesta setmana santa arrancàvem forts amb un parell de primers dies a Margalef, allà l'objetciu que portava al cap era provar la Photoshot 8b, però va resultar que estava molla així que el primer dia el vaig dedicar a provar la Zona 30, del mateix grau però més bloquera, tècnica i de dits. Tot i que el primer intent va ser bastant prometedor i vaig resoldre els passos ràpid (en una via de 15 moviments, en principi la força per fer els passos és el que hauria de marcar si la pots fer o no) en el segon vaig veure que em costaria bastant encadenar-la doncs els peus són bastant fins i bàsicament em volaven massa. Al 3r intent podia fer-la  fins a dalt amb una parada, però d'aquí a encadenar faltava molt perquè arribava petat a la secció dura on bàsicament s'ha d'arribar nou. 

Zona 30


El segon dia vaig donar-li un altre intent i vaig decidir que la deixava, aquest va ser bastant pitjor que el primer dia, així que van canviar les prioritats per els dies que escalés de setmana santa. A rodar que fa falta. Vaig encadenar la Voladerum 7c amb en Carlos, i em va faltar el bloc de dalt per fer la Devora-Cordes 8a, que va tatxar en Marc, bé bouu. La Francis s'emportava la Tsunami 7c i en Pol ja us ho explicarà al seu blog, en breus, la veritat és que no ha parat d'encadenar.

Carlos sending Voladerum 
Després d'un dia de descans i un de pluja on em vaig arrossegar a la Cova de l'Ocell (sector brutal per cert, llàstima que tot és duríssim) a mitjans de setmana vam posar direcció Siurana. Allà ens trobem amb molts amics, bous i boues, i sí vaig tenir sort amb la Ya os vale 7c, (al 2n), que també feia en Carlos després d'algun renec, i posteriorment amb Bistec de Bíceps 7b+ (flash). Al dia següent a Calders vaig apuntar-me la Terra de Mordor 7c+ al segon, i és que amb bon tacte canvia molt (En Carlos també va encadenar, fàcil). En Marc i en Guillem Colell van tatxar Bàlrog 8a.

Dissabte a Siurana ens vam arrossegar un altre cop, em va faltar un pas per encadenar un 7c+ al Campi qui Pugui però no va haver-hi sort. Entremig vam poder observar en Fèlix N. i l'A. Megos,  el primer en un pegue "al estilo caiman" a A Muerte 9a. Ritme frenètic i precisió de peus 100%, dinamisme a tope, la veritat és que veus un pegue així i vénen ganes d'escalar a aquest nivell, llàstima que no tothom pugui. En Megos va flotar per alguna de les veïnes, en el seu cas és veritablement la tècnica el que impressiona, fer passos de 8c o 9a en plaques tècniques de Siurana sense desenganxar-se ni un cm de la paret i sense esforç aparent, això només ho he vist en el seu cas, i no crec que molta gent hagi vist més vídeos d'escalada que jo. Surreal. És increïble un "esport" on en certs tipus de moviments no existeixi pràcticament diferència entre un escalador de primer nivell com ells i un altre que ha d'apretar a tope per fer un 8a, i en canvi els veus a la roca i no hi ha color, n'hi ha uns que juguen en una divisió molt diferent.

El Laboratori
Observant escaladors així  t'adones que el que realment marca la diferència és l'habilitat innata per moure's en el medi vertical, la capacitat i el bagatge gestual per fer moviments gastant poca energia, això és el que classifica els escaladors en els diferents nivells i no la força absoluta o relativa, una cosa que costa bastant d'entendre, sobretot als inicis. El que marca el nostre límit no és la força necessària per realitzar un moviment determinat, sinó l'habilitat per poder-lo fer sense esforçar-te, que no és més que un conjunt d'altres factors com el coco i la psicologia, la flexibilitat, sistema neurotransmissor, etc. La Rambla al 2n pegue, pero esto que es? se nos va de las manos o k ase?

Pol - Kurfil
Deixant-nos ja de reflexions, diumenge vam passar per la Falsia en una escapadeta al matí, allà vaig encadenar al 3r intent los Finos 7c+, un bloc de 6 moviments que podria haver realitzat al flash si no m'hagués equivocat de presa o al segon, però em va patinar un peu. Potser és facileta pel grau però molt bona. En Guillem C. encadenava una mica abans la veïna Ments Trencades 8a, tothom està fortíssim, per no parlar d'en Roger Jiménez o l'Héctor, un parell de màquines de la nova generació que pugen a tope!!!!

I bé, a partir d'aquí arrenquem l'Abril, un mes complicat doncs em ve molta feina a sobre i no sé quan ni com podré escalar o entrenar, però bé, seguimos! Almenys tindrem l'Openbloc de la Salle per disfrutar! Bona primavera a tots i totes ;-)